A rearmed Hezbollah in Lebanon is top
concern for Israel

Fri, 2018-11-30 21:58

ON THE ISRAEL BORDER: On a moonlit night, some two dozen Israeli soldiers in
full battle gear march near a Lebanese border village with a bomb-sniffing
dog, searching for explosives and infiltrators.

Suddenly the force stops. Through night vision goggles, two suspicious men
appear over the ridge, holding what looks like binoculars. Could they be
undercover Hezbollah militants? Lebanese soldiers on a night patrol? Or
perhaps UN peacekeepers?

The men appear unarmed and since they are on the other side of the
internationally recognized “blue line” that separates the two countries,
Israeli troops move on, completing another routine foot patrol along a scenic
frontier that has remained quiet but tense since the bloody battles of a 2006
summer war.

Even with attention currently focused on Gaza militants along the southern
front, Israel’s main security concerns lie to the north, along the border
with Lebanon.

Israeli officials have long warned the threat posed by Gaza'’'s Hamas rulers
pales in comparison to that of Lebanon’s Iran-backed Hezbollah militant group
— a heavily armed mini-army with an arsenal of some 150,000 rockets that can
reach nearly every part of Israel. It is along this northern front that
Israeli soldiers come face-to-face with Hezbollah militants and where any
skirmish could spark an all-out war.

“The rules of the game are very clear. They know I'm here and I know they’re
there,” said Lt. Col. Aviv, a regional battalion commander. “But if they
break that equation, they are going to get hit.”

From his base along the border near the Israeli farming community of Avivim,
he can see the hilltop Lebanese village of Maroun Al-Ras, a UN observer
outpost and a new square house inside an agricultural field, assumed to be a
Hezbollah lookout.

Under the UN-brokered cease-fire that ended the 2006 war, Hezbollah militants
are prohibited from approaching the border. But Israeli intelligence says
Hezbollah men operate freely, generally unarmed and in civilian clothes.
Sometimes they come within just a few meters of the Israeli troops, it says.

When Israel’s Benjamin Netanyahu recently decided against a full-scale
offensive in Gaza, he cited the current “security-sensitive period” in what
was widely assumed to be a reference to the northern front.

Israel has generally refrained from engaging in Syria’s civil war, where
Hezbollah has fought alongside Bashar Assad’s men, though it has carried out


http://www.arabnews.com/node/1413696/middle-east
http://www.arabnews.com/node/1413696/middle-east

scores of airstrikes against what Israel says were Iranian shipments of
advanced weapons bound for Hezbollah.

Israel flew its jets through Syrian skies with impunity. But that was
severely restricted after a Russian plane was downed in September by Syrian
forces responding to an Israeli airstrike, a friendly fire incident that
stoked Russian anger toward Israel and hastened the delivery of sophisticated
S-300 air defense systems to Syria.

With Syria’s civil war winding down, an empowered Hezbollah is now free to
re-establish itself back home in Lebanon and refocus on Israel, said Eyal
Ben-Reuven, a lawmaker and retired general who commanded Israeli ground
troops in the 2006 war. Armed with more exact rockets and munitions,
Hezbollah now poses a far more dangerous threat, he said.

“A terror organization, unlike a country, doesn’t stockpile weapons for
deterrence but in order to use them one day,” he said. “I suspect they will
now try to goad Israel. .. The war the Israeli military has to prepare for is
the one against Hezbollah.”

Neither side appears interested quite yet in another full-fledged
confrontation like the monthlong 2006 war, which ended in stalemate and in
which more than 1,200 Lebanese and 160 Israelis were killed.

With a lagging economy and a paralyzed government, Lebanon appears unlikely
to have the stomach for another war. Though emboldened politically from the
Syria war and having surged in power in Lebanese parliamentary elections
earlier this year, Hezbollah is going through a financial crunch. It also is
recovering after having hundreds of fighters killed or wounded in Syria.

Still, Israel accuses it of ratchetting up tensions.

The military says it recently uncovered militant surveillance outposts along
the border, set up under the guise of a tree-planting campaign by an
environmental advocacy group, “Green Without Borders.” The group acknowledges
its affiliation with Hezbollah but says its work is purely environmental.

Netanyahu also accused Hezbollah of setting up secret rocket launching sites
near Beirut’s international airport. The military says Hezbollah is
establishing new launching sites among civilians — a trap that could make it
difficult for Israel to respond forcefully.

But the military says its major concern is Iranian-backed efforts to convert
some of Hezbollah’s unguided rockets into precision munitions that could
wreak far more devastation on Israeli targets.

Hezbollah declined to respond to the accusations. Its leader, Hassan
Nasrallah, said recently the group is “more confident than ever” and ready
for war at any time.

Due to the uneven terrain, Israel’s sophisticated northern fence does not run
precisely along the border, creating enclaves of Israeli territory that are
inside the blue line but beyond the fence.



Israel is now stepping up its presence, fortifying fences and clearing away
brush to improve observation.

It is also sending a signal that violations won’t be tolerated — even on a
night patrol, Israeli troops do not hide their presence.

“I have an interest that they see I'm here,” said Lt. Col. Aviv, a bullet
loaded in the chamber of his modified M-16 rifle. “There are no surprises.”

Main category:
Middle-East
Tags:

Israel
Hezbollah

Hezbollah-linked businessman jailed in Paris drug trialGaza hospitals
overwhelmed by wounded in violence — Aid group

How Iran spreads disinformation around
the world

Author:
Fri, 2018-11-30 21:50

LONDON, WASHINGTON: Nile Net Online website promises Egyptians “true news”
from its offices in the heart of Cairo’s Tahrir Square, “to expand the scope


http://www.arabnews.com/middleeast
http://www.arabnews.com/tags/israel
http://www.arabnews.com/tags/hezbollah
http://www.arabnews.com/node/1413691/middle-east
http://www.arabnews.com/node/1413691/middle-east

of freedom of expression in the Arab world.”

Its views on America do not chime with those of Egypt’s state media, which
celebrate Donald Trump’s warm relations with Cairo. In one recent article,
Nile Net Online derided the American president as a “low-level theater actor”
who “turned America into a laughing stock” after he attacked Iran in a speech
at the UN.

Until recently, Nile Net Online had more than 115,000 page-followers across
Facebook, Twitter and Instagram. But its contact telephone numbers, including
one listed as 0123456789, don’'t work. A Facebook map showing its location
dropped a pin onto the middle of the street, rather than any building. And
regulars at the square, including a newspaper stallholder and a policeman,
say they have never heard of the website.

The reason: Nile Net Online is part of an influence operation based in
Tehran.

It’s one of more than 70 websites found by Reuters which push Iranian
propaganda to 15 countries, in an operation that cybersecurity experts,
social media firms and journalists are only starting to uncover. The sites
found by Reuters are visited by more than half-a-million people a month, and
have been promoted by social media accounts with more than a million
followers.

The sites underline how political actors worldwide are increasingly
circulating distorted or false information online to influence public
opinion. The discoveries follow allegations that Russian disinformation
campaigns have swayed voters in the US and Europe. Moscow has denied the
charges.

Former CIA Director John Brennan told Reuters that “countries around the
globe” are now using such information warfare tactics.

“The Iranians are sophisticated cyber players,” he said of the Iranian
campaign. “There are elements of the Iranian intelligence services that are
rather capable in terms of operating (online).”

Traced by building on research from cybersecurity firms FireEye and ClearSky,
the sites in the campaign have been active at different times since 2012.
They look like normal news and media outlets, but only a couple disclose any
Iranian ties.

Reuters could not determine whether the Iranian government is behind the
sites; Iranian officials in Tehran and London did not reply to questions.

But all the sites are linked to Iran in one of two ways. Some carry stories,
video and cartoons supplied by an online agency called the International
Union of Virtual Media (IUVM), which says on its website it is headquartered
in Tehran. Some have shared online registration details with IUVM, such as
addresses and phone numbers. Twenty-one of the websites do both.

Emails sent to IUVM bounced back and telephone numbers the agency gave in web



registration records did not work. Documents available on the main IUVM
website say its objectives include “confronting with remarkable arrogance,
Western governments and Zionism front activities.”

Nile Net Online did not respond to questions sent to the email address on its
website. Its operators, as well as those of the other websites identified by
Reuters, could not be located. Previous owners identified in historical
registration records could not be reached. The Egyptian government did not
respond to requests for comment.

‘Unspoken truth’

Some of the sites in the Iranian operation were first exposed in August by
companies including Facebook, Twitter and Google’s parent, Alphabet, after
FireEye found them.

The social media companies have closed hundreds of accounts that promoted the
sites or pushed Iranian messaging.

Facebook said last month it had taken down 82 pages, groups and accounts
linked to the Iranian campaign; these had gathered more than 1 million
followers in the US and Britain.

But the sites uncovered by Reuters have a much wider scope. They have
published in 16 different languages, from Azerbaijani to Urdu, targeting
internet users in less-developed countries.

That they reached readers in tightly controlled societies such as Egypt,
which has blocked hundreds of news websites since 2017, highlights the
campaign’s reach.

The news on the sites is not all fake. Authentic stories sit alongside
pirated cartoons, as well as speeches from Iran’s Ali Khamenei. The sites
clearly support Iran’s government and amplify antagonism to countries opposed
to Tehran — particularly Israel, Saudi Arabia and the US. Nile Net'’s
“laughing stock” piece was copied from an Iranian state TV network article
published earlier the same day.

Some of the sites are slapdash. The self-styled, misspelled “Yemen Press
Agecny” carries a running update developments in Yemen targeting Saudi
Arabia. Emails sent to the agency’s listed contact, Arafat Shoroh, bounced
back. The agency’s address and phone number led to a hotel in the Yemeni
capital, Sanaa, whose staff said they had never heard of Shoroh.

The identity or location of the past owners of some of the websites is
visible in historical internet registration records: 17 of 71 sites have in
the past listed their locations as Iran or Tehran, or given an Iranian
telephone or fax number. But who owns them now is often hidden, and none of
the Iranian-linked operators could be reached.

More than 50 of the sites use American web service providers Cloudflare and
OnlineNIC — firms that provide website owners with tools to shield themselves
from spam and hackers. Frequently, such services also effectively conceal who



owns the sites or where they are hosted. The companies declined to tell
Reuters who operates the sites.

Under US law, hosting and web services companies are not generally liable for
the content of sites they serve, said Eric Goldman, co-director of the High
Tech Law Institute at Santa Clara University.

Still, since 2014, US sanctions on Iran have banned “the exportation or re-
exportation, directly or indirectly, of web-hosting services that are for
commercial endeavors or of domain name registration services.”

Douglas Kramer, general counsel for Cloudflare, said the services it provides
do not include web-hosting services. “We’ve looked at those various sanctions
regimes, we are comfortable that we are not in violation,” he told Reuters.

A spokesman for OnlineNIC said none of the sites declared a connection to
Iran in their registration details, and the company was in full compliance
with US sanctions and trade embargoes.

The US Treasury'’'s 0ffice of Foreign Assets Control (OFAC) declined to comment
on whether it planned an investigation.

Another Western dawn

The Kremlin is widely seen as the superpower in modern information warfare.
From what is known so far, Russia’s influence operation — which Moscow denies
— dwarfs Iran’s. According to Twitter, nearly 4,000 accounts connected to the
Russian campaign posted over 9 million tweets between 2013 and 2018, against
over 1 million tweets from fewer than 1,000 accounts believed to originate in
Iran.

Even though the Iranian operation is smaller, it has had impact on volatile
topics. AWDnews — the site with the focus on “unspoken truth” — ran a false
story in 2016 which prompted Pakistan’s defense minister to warn on Twitter
he had the weapons to nuke Israel. He only found out that the hoax was part
of an Iranian operation when contacted by Reuters.

“It was a learning experience,” said the deceived politician, 69-year-old
Khawaja Asif, who left Pakistan’s government earlier this year. “But one can
understand that these sorts of things happen, because fake news has become
something huge. It’s something which anyone is capable of now, which is very
dangerous.”

Israeli officials did not respond to a request for comment.

AWDnews publishes in English, French, Spanish and German and, according to
data from web analytics company SimilarWeb, receives around 12,000 unique
visitors a month. Among others who shared stories from AWDnews and the other
websites identified by Reuters were politicians in Britain, Jordan, India,
and the Netherlands; human-rights activists; an Indian music composer and a
Japanese rap star.

In August 2015, an official account for a European department of the World



Health Organization (WHO) tweeted an AWDnews story. Annalisa Buoro, secretary
for the WHO's European Office for Investment for Health and Development, said
the person running the department’s Twitter account at the time did not know
the website was part of an Iranian campaign.

She said the tweet had gone out when the account had a relatively small
following, limiting the damage, but “on the other hand, I am very concerned ..
because as a UN agency we have a huge responsibility.”

Jobs for women

FireEye, a US cybersecurity firm, originally named six websites as part of
the Iranian influence operation. Reuters examined those sites, and their
content led to the Tehran-based International Union of Virtual Media.

IUVM is an array of 11 websites with names such as iuvmpress, iuvmapp and
iuvmpixel. Together, they form a library of digital material, including
mobile phone apps, items from Iranian state media and pictures, video clips
and stories from elsewhere on the web, which support Tehran’s policies.

Tracking usage of IUVM content across the Internet led to sites which have
used its material, registration details, or both. For instance, 22 of the
sites have shared the same phone number, which does not work and has also
been listed for IUVM. At least seven have used the same address, which
belongs to a youth hostel in Berlin. Staff at the hostel told Reuters they
had never heard of the sites in question. The site operators could not be
reached to explain their links with IUVM.

Two sites even posted job advertisements for IUVM, inviting applications from
women with “ability to work effectively and knowledge in dealing with social
networks and (the) Internet.”

Demolished home

One of IUVM’s most popular users is a site called Sudan Today, which
SimilarWeb data shows receives almost 150,000 unique visitors each month. On
Facebook, it tells its 57,000 followers that it operates without political
bias. Its 18,000 followers on Twitter have included the Italian Embassy in
Sudan, and its work has been cited in a report by the Egyptian Electricity
Ministry.

The office address registered for Sudan Today in 2016 covers a whole city
district in north Khartoum, according to archived website registration
details provided by WhoisAPI Inc. and DomainTools LLC. The phone number
listed in those records does not work.

Reuters could not trace staff members named on Sudan Today's Facebook page.
The five-star Corinthia hotel in central Khartoum, where the site says it
hosted an anniversary party last year, told Reuters no such event took place.
And an address listed on one of its social media accounts is a demolished
home.

Sudan used to be an Iranian ally but has changed sides to align itself with



Saudi Arabia, costing Tehran a foothold in the Horn of Africa just as it
becomes more isolated by the West. In that environment, Iran sees itself as
competing with Israel, Saudi Arabia and the US for international support, and
is taking the fight online, said Ariane Tabatabai, a senior associate and
Iran expert at the Center for Strategic and International Studies in
Washington, D.C.

Headlines on Sudan Today’'s homepage include a daily round-up of stories from
local newspapers and Ugandan soccer results. It also features reports on
bread prices — which doubled in January after Khartoum eliminated subsidies,
triggering demonstrations.

Ohad Zaidenberg, senior researcher at Israeli cybersecurity firm ClearSky,
said this mixture of content provides the cover for narratives geared at
influencing a target audience’s attitudes and perceptions.

The site also draws attention to Saudi Arabia’s military actions in Yemen.
Since Sudanese President Omar Bashir ended his allegiance with Iran he has
sent troops and jets to join Arab forces in the Yemeni conflict.

One cartoon from IUVM published by Sudan Today in August shows Trump astride
a military jet with an overflowing bag of dollar bills tucked under one arm.
The jet is draped with traditional Saudi dress and shown dropping bombs on a
bloodstained map of Yemen. The map is littered with children’s toys and
shoes.

Turkish cartoonist Mikail Ciftci drew the original. He told Reuters he did
not give Sudan Today permission to use it.

Alnagi Albashra, a 28-year-old software developer in Khartoum, said he likes
to read articles on Sudan Today in the evenings when waiting for his baby to
fall asleep. But he and three other Sudan Today readers reached by Reuters
had no idea who was behind the site.

“This is a big problem,” he said. “You can’t see that they are not in Sudan.”

Government officials in Khartoum, the White House, the Italian Embassy and
the Egyptian Electricity Ministry did not respond to requests for comment.

Backbone

It is unclear who globally is tasked with responding to online disinformation
campaigns like Iran’s, or what if any action they should take, said David
Conrad, chief technology officer at ICANN, a non-profit which helps manage
global web addresses.

Social media accounts can be deleted in bulk by the firms that provide the
platforms. But the Iranian campaign’s backbone of websites makes it harder to
dismantle than social media, because taking down a website often requires the
cooperation of law enforcement, Internet service providers and web
infrastructure companies.

Efforts by social media companies in the United States and Europe to tackle



the campaign have had mixed results.

Shortly after being contacted by Reuters, Twitter suspended the accounts for
Nile Net Online and Sudan Today. “Clear attribution is very difficult,” a
spokeswoman said, but added that the company would continue to update a
public database of tweets and accounts linked to state-backed information
operations when it had new information.

Google did not respond directly to questions about the websites found by
Reuters. The company has said it identified and closed 99 accounts which it
says are linked to Iranian state media. “We’ve invested in robust systems to
identify influence operations launched by foreign governments,” a spokeswoman
said.

Facebook said it was aware of the websites found by Reuters and had removed
five more Facebook pages. But a spokesman said that based on Facebook user
data, the company was not yet able to link all the websites’ accounts to the
Iranian activity found earlier. “In the past several months, we have removed
hundreds of Pages, Groups, and accounts linked to Iranian actors engaging in
coordinated inauthentic behavior. We continue to remove accounts across our
services and in all relevant languages,” he said.

Accounts linked to the Iranian sites remain active online, especially in
languages other than English. On Nov. 30, 16 of the Iranian sites were still
posting daily updates on Facebook, Twitter, Instagram or YouTube — including
Sudan Today and Nile Net Online. Between them, the social media accounts had
more than 700,000 followers.

Main cétegory:'
Middle-East
Media


http://www.arabnews.com/middleeast
http://www.arabnews.com/main-category/media

Tags:
fake news
disinformation

Why Turkey ranks first in the world in exposure to fake newsFAKE NEWS WATCH:
Doctor gets to heart of matter amid false reports

Iran quake injures more than 700,
Rouhani orders relief effort

Author:

Reuters

ID:
1543592870830194900
Fri, 2018-11-30 08:46

DUBAI: Iranian President Hassan Rouhani said no effort should be spared to
help victims of a 6.3 magnitude earthquake on Iran’s western border with Iraq
that injured more than 700 people, most suffering minor wounds, state
television reported on Monday.

The Sunday night earthquake was felt in at least seven provinces of Iran, but
most strongly in Kermanshah, where last year more than 600 people were killed
and thousands injured in the country’s deadliest earthquake in more than a
decade.

“Rouhani has ordered officials to do whatever is necessary to provide help
for the victims of the earthquake,” TV reported.

The head of Iran’s Red Crescent Society, Mahmoud Mohammadi Nasab, told TV
that there were no fatalities.

TV aired footage of damaged houses in the town of Sarpol-e Zahab in
Kermanshah where some people remain homeless following last year’s 7.3
magnitude quake.

“We have had 729 injured, 700 of them have been treated and released .. some
18 people have been hospitalized,” Houshang Bazvand, governor of the western
province of Kermanshah, told state TV.

Iran’s state news agency IRNA said another two earthquakes measuring 5.2 and
4.6 on the Richter scale had jolted Sarpol-e Zahab on Monday morning
following Sunday’s earthquake and 161 aftershocks.

Fears of aftershocks forced many people to spend the night out on the streets
in cold weather. The quake triggered landslides in some areas, but Iranian
authorities said rescue teams had access to all towns and villages.

Iran sits astride major fault lines and is prone to frequent tremors. In
2003, a 6.6 magnitude quake in Kerman province killed 31,000 people and
flattened the historic city of Bam.

Sunday’s tremor was also felt in Kuwait and the Iraqi capital Baghdad as well
as in Irbil in the Iragi Kurdistan Region and other Iraqi provinces, but no
damage was reported.


http://www.arabnews.com/tags/fake-news
http://www.arabnews.com/tags/disinformation
http://www.arabnews.com/node/1413656/middle-east
http://www.arabnews.com/node/1413656/middle-east

Main category:
Middle-East
Tags:
earthquake
Hassan Rouhani
Iran

Iranian media: 79 injured in earthquake in southern IranRouhani: New US
sanctions have no effect on Iran economy

Yemen's peace talks to start in Sweden
next week, says British envoy

Author:
Thu, 2018-11-29 21:47

ADEN, DUBAI: UN-sponsored peace talks between Yemen’s warring parties are
expected to start next week in Sweden, Britain’s envoy to Yemen said on
Thursday.

The UN is trying to reconvene talks between the Yemeni government led by Abed
Rabbo Mansour Hadi and the Iranian-backed Houthis to agree a framework for
peace and a transitional governing body. A previous round in Geneva collapsed


http://www.arabnews.com/middleeast
http://www.arabnews.com/tags/earthquake
http://www.arabnews.com/tags/hassan-rouhani
http://www.arabnews.com/tags/iran
http://www.arabnews.com/node/1413241/middle-east
http://www.arabnews.com/node/1413241/middle-east

in September when the Houthis failed to show up.

“The Sweden consultations led by the UN envoy will take place next week. I
have booked my trip and looking forward to seeing you leading your
delegation, the political solution is the way to move forward,” Michael Aron,
the Riyadh-based British ambassador to Yemen, tweeted to the Houthis’
spokesman Mohammed Abdusalam.

A member of Hadi’'s delegation told Reuters on Wednesday that the talks were
due to be held on Dec. 4, but that the date could change “depending on
logistics.”

Martin Griffiths, the UN envoy to Yemen, visited the Houthi-held capital
Sanaa this week where he met with the militant leaders. The UN humanitarian
chief, Mark Lowcock, arrived in Sanaa on Thursday. A spokeswoman declined to
give an exact date for the talks.

“Preparations are ongoing as planned and we hope the consultations will
convene in early December,” she said.

The last UN attempt to convene the warring parties collapsed after the
Houthis asked for guarantees from the UN that their plane would not be
inspected.

They also wanted to evacuate some of their wounded to Oman for treatment.

Saudi Arabia confirmed its willingness to evacuate 50 wounded Houthi fighters
as a confidence-building measure, British Foreign Secretary Jeremy Hunt told
Reuters this month.

The new peace efforts come as the war’s frontlines have seen a fragile de-
escalation.

The Houthis said last week they were halting drone and missile attacks on
Saudi Arabia, the United Arab Emirates and their Yemeni allies, responding to
a demand from the United Nations.

However, the group’s Al Masirah TV said on Thursday the group fired a
ballistic missile on the Saudi-bordering region of Najran.

The Arab coalition halted its offensive on the port city of Hodeidah,
although skirmishes continued on the outskirts.

“Each custodial death must be independently investigated, and the results
must be publicly reported,” Pinheiro said.

The commission called on Syrian authorities not only to provide information
on the fate of the missing and how people perished but to “promptly,
thoroughly, transparently, and independently” investigate all deaths in
custody or resulting from summary or extrajudicial executions.

Pinheiro told reporters that more than at any time in the commission’s seven
years of work, “it’s crucial to have access to the country, because these



issues must be discussed with the Syrian authorities concerned.”

He said several members of the Security Council “have different aspects of
leverage” to help.

Asked about Russia, Syria’'s closest council ally, he replied without
elaborating: “We had a very good dialogue with them.”

Pinheiro said the commission expects the 15 council members to understand
“that the issues of detainees and disappeared is not to be dealt (with) after
the peace but now is the moment” to consider this.

Britain’'s Deputy UN Ambassador Jonathan Allen, who presided at the meeting,
called on Syrian authorities “to release information to long-suffering
agonized families about the fate of their loved ones, and to do so as quickly
as possible.”

Main category:
Middle-East

US presents fresh evidence of Iranian military support for Houthis in
YemenArab coalition hands Hadramout role to Yemen coast guard

Iran says it has added two mini



http://www.arabnews.com/middleeast
http://www.arabnews.com/node/1413226/middle-east

submarines to its naval fleet

Author:
Thu, 2018-11-29 21:29

TEHRAN: Iran’s navy has acquired two new mini submarines designed for
operations in shallow waters such as the Arabian Gulf, the Iranian state TV
reported on Thursday.

The report said one of the mini submarines — also known as midget submarines
— was dubbed Ghadir-955 and was built in 18 months. The other, a previously
built Ghadir-942, took 10 months to overhaul.

The subs have sonar-evading technology and can launch missiles from under
water, as well as fire torpedoes and drop marine mines, the TV said. Iran
began manufacturing Ghadir subs in 2005. The first was unveiled in 2007 and
by 2012, five such submarines were incorporated into Iran’s navy.

Midget submarines weigh less than 150 metric tons and are used for short
missions, with no living accommodations for a crew of up to nine.

The TV broadcast footage of the inauguration of one the submarine in southern
port of Bandar Abbas, at the mouth of the strategic Strait of Hormuz, the
passageway for nearly a third of all oil traded by sea.

At the ceremony, Adm. Mojtaba Mohammadi said the sub is the 14th Iran-made
vessel that joined the navy. Iran does not disclose the total number of
submarines in its fleet. However, it is believed to have some 12 light and
three Russian-made submarines.

Iran, which has been developing its own tanks, armored personnel carriers,
missiles and fighter planes as a part of an arms development program
initiative since 1992, often boasts of new achievements or acquisitions that
cannot dependently be verified.


http://www.arabnews.com/node/1413226/middle-east

Main category:
Middle-East
Tags:

Iran

US presents fresh evidence of Iranian military support for Houthis in
YemenIranian Sunni cleric shot, killed in northern Iran


http://www.arabnews.com/middleeast
http://www.arabnews.com/tags/iran

